Las Vegas

Massa segelbåtar! :D

Tror att det är Nordkorea som invaderar^^

Tråkplugg..

..och Hannas fineart i fönstret ^^

Apr. 24, 2013

Just nu sitter jag på biblioteket och väntar på att min labtid ska börja. Idag är det 39 dagar kvar tills vi är tillbaka i Sverige och bara 34 dagar kvar tills vi lämnar Santa Barbara. Tiden har gått alldeles för fort.
Emma

Det va cut-a-thon på Paseo Nuevo i måndags :)

Happy face!! :D

Anna har gjort världens bästa smörgåstårta!!

Pajpartaj! :D

102!!

I fredags firade vi 100 dagar här borta på andra sidan pölen!! :D

Glen

Vem kan säga nej till de här shafflong ögonen? ^^

Lab datorn :)

Man får passa sig i skolan! Jag brukar äta där ibland ändå ^^

En stor båt! :D

Paket!

Jag fick post igår!!

Six Flags!

Spring Break!

Nu har vi äntligen fått spring break, nästan inga midterms kvar! Vi är ensamma hemma sen i fredags då Anna åkte upp till San Francisco för att träffa sin pojkvän och hans föräldrar. Fredagen spenderades på stranden, vi doppade till och med knäna i det iskalla Stilla Havet, och kvällen avslutades på Paseo Nuevos biosalong. På lördag morgon var dock klockan ställd tidigt igen, vi skulle till Six Flags. Det är en dryg timmas bilresa härifrån. Studenter som vi är hade vi med oss picknick till frukost som vi kunde äta i bilen innan vi gick in så vi inte skulle behöva spendera så mycket pengar där inne. Väl inne på nöjesfältet spenderade vi dagen varvandes med adrenalinkickar och köande. Hanna vågade åka liiiite mer än Emma men vi båda hade en fruktansvärt rolig dag. I söndags lämnade vi tillbaka bilen på flygplatsen, vilket tar onödigt lång tid. Vi tog bilen till flygplatsen klockan tio över elva och var framme där halv tolv. Sen efter väntande på bussen och bussfärden hem var vi hemma klockan två. En direktbuss hade vart najs. Väl hemma begav vi oss mot stranden där vi gjorde ett tappert försök att sola, det var en aning blåsigt men vi var ihärdiga. Igår spenderade vi dagen framför tvn, det enda vi gjorde var att vi bytte soffa, gick hem till några vänner och kollade på film där istället. Det var med andra ord en väldigt produktiv dag! Idag har vi vart ännu mer produktiva, vi gick 300 meter till skolgårdens gräsmatta och solade. Det gjorde vi hela dagen och vi kan nu stolta kalla oss för kräftor! :D Resten av kvällen spenderar vi med städning och att vänta på Malin och Anna som är påväg, ska bli roligt med lite mer besök! :)

Greetings from Santa Barbara,
Emma och Hanna

Naptime :)

Hanna har somnat på soffan!